Hei jälleen.
Nyt ärsyttää kaikki. Sain tänään tietää äikän tekstitaidon alustavat tulokset: 2,3,2 eli yhteensä vain 7pistettä ja kun tuon kertoo kolmella ni tekstitaidosta tulis vaan 21 pistettä. Masennusitkuperkele. Odotin paljon parempaa, ehkä jotain 4,4,4 tai semmosta niinku aina ennenkin on tullut kun ollaan harjoiteltu. Mutta ei. Nyt pitää repäistä esseepäivänä joku kympin aine että edes läpi menisi. No en mä usko että mulle äikästä hylsyä tulisi mutta että kunnialla haluan selvitä siitä. Kuitenkin aina ollut yks suosikkiaine. Piristää aivan hemmetisti kun kaveri kehuu saaneensa yhdestä tehtävästä jopa 6pinnaa!
Laitoin mailia myös espanjan ja enkun opettajille, kuuntelujen tuloksista. Luulen, että masennun enempi mutta noh.. Haluan vaan tietää miten perseelleen nekin menivät. Soitin jo isillekin. Se sanoi vaan että mun ei pidä tän takia masentua ja luovuttaa, kun ne oli vasta alustavat tulokset ja ens syksynä voin uusia jos pitää. Musta on ihanaa, ettei iskä oota multa mitään L:n suorituksia. Äiti odottaa. Mutta isä onkin aina ollut järkevin niistä.

Nyt sitten jouduin siirtämään terkkari-aikaa. Mulla olis ollut se torstaina klo.10.00 mutta Jani soitti äsken että voisinko siirtää sitä ni päästäs ennen keskiviikkoa niillepäin. Mä olisin halunnut vain tietää, miten mun painon kanssa menee. Että onko se 2kg lähtenyt, vaikka mä en todellakaan usko että se on. Päinvastoin, kun musta tuntuu että maha vaan on kasvanut. Hitto tuntuu että kaikki kaatuu päälle. Tässä vähän listaa siitä, mitä mä olen viime terkkarikäynnin jälkeen tehnyt toisin.

Liikunta:
-Kuntopyörällä 5-6 päivänä viikossa. Aluksi poljin vain 5-10 minuuttia kerralla, en vain jaksanut. Nyt poljen 15-25 minuuttia. Vaihtelevalla raskaudella, tällähetkellä aika kevyt vaihde.
-Kävellen 2-4 kertaa viikossa tunnin lenkki. Nyt olen laiskistunut kävelyn kanssa, koska sain kuntopyörän. Sillä on kivempi mennä. Ja mitä oon huomannu ni kävellen olen kuluttanut alle 100kaloria yhden lenkin aikana, kun taas pyörällä menee yli 200kaloria.

Ruoka:
-Omena päivässä. Kurkkua, salaatinlehtiä ja paprikaa leivänpäälle
-Aloin jälleen käyttää margariinia, koska terkkari suositteli sitä. N. 0,5 teelusikallista per leipä. Kai. Enkä edes aina laita sitä, aamupalalla ja päivällisellä.
-Yritän syödä 4-5 kertaa päivässä. Edes se omena tai jogurtti jos ei muuten.
-Todella paljon vähemmän appelsiinimehua ja limsaa! Appelsiinimehua n. 1,5 lasillista aamulla ja limsaa lasillinen viikossa. Ja yleensä light -versioita.
-Ruisleipä vaalean tilalle. Lipsumisia nyt viime aikoina kun Jani on ostanut ranskanleipää ja jättää mulle kantapalat.
- Vähemmän kahvileipää. Keksiä noin kolmena päivänä viikossa.
-Juustoa 2-4 siivua päivässä. Hullun iso hyppäys edellisestä kun saatoin napsia siivuja leivän teon yhteydessäkin!
-Kinkkua (rasvaa yleensä 2-3%) harvemmin kuin ennen.
-Rasvatonta jogurttia lasi päivässä, iltapalan yhteydessä. Kuvitelkaa mikä ero entiseen: aiemmin join appelsiinimehua iltapalallakin. Ja päiväruualla. Nykyisin rasvatonta maitoa.
-Karkkia korkeintaan kerran viikossa
-Roskaruokaa (pitsaa, hampurilaisia) kerran kuussa.

Mä luulen että oikeaan suuntaan menen. Vaikka tuskin sitä painoa on lähtenyt grammaakaan. Olo on ehkä parantunut kun kunto on kasvanut. Se oikeasti on, vähän! Huomaan sen.
Herkkuihin olen nyt retkahtanut, kun oli se penkkaripäivä. Keskiviikkona syötiin karkkia ja juotiin limsaa, torstaina pitsaa. Mutta mä annan itelleni sen luvan, kerran elämässään penkkaripäivä!