Jep. Otsikosta näkee sen, mitä tällähetkellä mietin eniten. Mun pitäis alottaa autokoulu, ja mua pelottaa. Osaanko ajaa? Ajanko johonki pylvääseen tai jonkun toisen auton kylkeen parkittaessa tai heijastinta käyttämättömän päälle pimeänä iltana? Kysymyksiä on 100. Silti mä tierän, että mä opin sen. Sinikin oppi ja se sentään on aikamoinen toheltaja! Montakohan kertaa se yritti inssiä ennenku meni läpi? Kyllä mä opin, kun vaan uskallan marssia ilmottautumaan autokouluun.

Eka ajattelin että en mä mtn korttia aja. Laiskistun kuitenkin ja ajelen vaan autolla saastuttaen samalla luontoa. Mutta toisaalta mä ajattelen mun aikuisuutta, mitä sitten kun olen äiskä joka joutuis kuskaamaan penskoja harkkoihin ja kavereille? "Iskä vie". Eihän se niin kävis. Kyllä se vaan pitää hankkia, käytän sitä sillon ku tarviin. Äiti lupasi rahottaa koko lystin lakkiaislahjana, mua oikeastaan nolottaa. Kaikki kaverit on maksanu sen ite,samoin Jani. Ja sitten minä saan kaiken äitiltä. En tosin pyytänyt siltä ollenkaan apua, saisin mä sen omillakin rahoilla. Mutta aina se vaan maksaa. Luuleeko se hyvittävänsä kaiken rahana? Mutta en mä halua kieltäytyäkkään, koska se ois tyhmää. Vai olisko?

Lainasin tänään autokoulukirjankin. Haluaisin oppia tietämään edes jotain autoista ja ajamisesta ennen autokoulua, vaikka sehän ei ole tarkoitus. Siellä nyt opetetaan kaikki asiat kärsivällisesti mutta mä en haluais mennä ilman tietoutta. Oon jo kyselly Janiltakin kaikkea ja se on kertonu samalla kun ollaan ajeltu. Eniten mua pelottaa parkkeeraus, peruutukset ja tosiaan se, että ajan jonkun päälle pimeällä. Ja ohitukset. Hui kauhia. Noi pelot nyt johtuu siitä, etten ole koskaan edes istunut auton ratin takana. Tai olen mutta isän sylissä pentuna ajelua ei lasketa. Jani lupas, että kun mennään ens kerran niille niin mennään jonnekin radalle ja mä saan vähän kokeilla ajamista. Sitten menen ja ilmottaudun. Pakko käyä se koulu ennen kun syksy koittaa. Mä saan sit ajella siellä tulevassa kaupungissa itsekseni, kun Jani on armeijassa. Oikeastaan odotan, että pääsisin ajamaan. Tiiän, että mä innostun siitä. Alku vaan pelottaa, kuten mun kohalla tuntuu kaikki pelottavan.

Ja sitten muihin aiheisiin. Uutistenlukija-imitaatio.
Perjantaina oli painokontrolli. Olen laihtunut 3 kiloa. Tai koulun vaaka sanoi 2kg, mutta oma vaaka sanoo 3kg. Tohon koulussa otettuun painoon voisin sanoa, että siitä pitää vähentää mun vaatteet (vaatetus: huppari, farkut, pitkikset, villasukat+sukat, t-paita ja alusvaatteet) kun aamulla mitatessa oli vaan alusvaatteet enkä ollut syönyt mtn. Pudotus on siis 82kg -> 79kg. Välitavoite on se 75, odotan sen täyttyvän pian. Toivon ainakin, sillä kyllä mää oon yrittäny!

Olen taas alkanu urheilla, kun siitä flunssasta selvisin. Kuntopyörässä olen siirtynyt 30-35 minuutin polkemisiin päivässä, ihan hyvä mun mielestä. Paitsi että pitäis pyrkiä urheilemaan yli 30min, koska luin just että 30 ekaa minuuttia kuluu hiilihydraateista ja sitten alkaa vasta rasva palaa. Oon kyllä huomannu ainakin vähän tuloksia, nimittäin jenkkakahvat on pienentyny huomattavasti! Sunnuntaina oli oikein sport-päivä. Käytiin ensin nimittäin Annin kanssa kävelemässä 1,5 tuntia ja sillon kulu jotakin 250 kaloria. Sitten illalla poljin pyörää 30min ja kulutin noin 250 kaloria myös. Vau. Mutta tuo nyt oli harvinaisuus,en mä yleensä tee noin pitkiä lenkkejä eikä mun tartte saada mtn 500kalorin lähtöä päivittäin. Annin kans tulee lenkkeiltyä. Joku päivä taas, kunhan se lukemiseltaan ehtii.

Nyt mua taas pelottaa kun menkat alko. Tulee aina syötyä jtn mitä ei saisi :D Tänään en tosin vielä ainakaan ostanu mtn vaikka kävin kaupassa ihan yksiksenikin. Ostelin nimittäin alusvaatteita. Olen tässä etsinyt sopivaa urheilupaitaa tohon kuntopyöräilyyn. Maxista löytyi kiva musta toppi mitä voin sit pitää muulloinkin. Maxista löytyi myös 2 stringit, 1 tavalliset pöksyt ja rintsikat ja tuo kaikki maksoi vain 18e. Meneppä johonkin Seppälään ni yhet rintsikatkin maksaa sen 18e suunnilleen.. Että kannattiko ostaa? Tuli sitten tänäänkin käveltyä kun menin kävellen kaupunkiin ja kävelin ympäri kyliä.

Jep, menen lukemaan jotain kirjaa.. :)